Hamilelik Hakkında Her ŞeyHamilelik, büyük bir heyecan ve keyifle birlikte; Gerginlik ve endişeleri de beraberinde getirir. Hamile kalmaya karar verdikten, bebek sahibi oluncaya kadar geçen sürede; Anne ve babalar, sağlıklı ve güçlü olmalıdır. Çünkü onların sağlığı, bebeklerinin de sağlığı demektir. “Hamilelikte nasıl sağlıklı olunur” sorusu, bir kadının hayatında sorulacak en önemli sorulardan biridir.

Hepimizin içinde olan, doğal iyileştirme güçlerini bulup onlara tutunarak sağlıklı bir hamilelik geçirmek için sağlığımıza dikkat etmeliyiz. Hepimiz kendi sağlığımızdan sorumluyuz. Sağlığımızı düzeltme, koruma ve daha iyi hale getirme güçlerine…  Elbette ki sahipsiz. Hamilelikleri boyunca birçok kadın kendilerinde bulunan bu doğal iyileştirme güçlerinin daha belirgin bir hale geldiğini fark eder. İçsel farkındalık artar, bu farkındalık Hamilelik boyunca ve sonrasında sağlıklı kalmanıza yardımcı olur.

Herkesin hayatı ve sağlık durumu farklı olsa da, her hamileliği olabildiğince sağlıklı hale getirmek mümkündür. Bu sizin elinizdedir! Sağlığınız için hiçbir şey yapmamak veya herhangi bir çaba göstermemek ve sağlıklı bir hamilelik süreci geçirmeniz için sadece başkalarına güvenmek, büyük bir hatadır. (Doktorlar, ebeler, diğer sağlık görevleri gibi)  sağlıklı bir hamilelik için; Kararlı olmanız ve bunun için harekete geçmeniz gerekmektedir. İyi hissetmediğiniz zamanlarda kendinizi veya bir başkasını suçlamanız gerektiği anlamına gelmez. Tam tersine yaşadıklarınızı kabul edip, olduğunuz kişi ve sahip olduğunuz hayatın değerini bildiğinizi gösterir. Ayrıca hamileyken vücudumuzu sevdiğiniz ve tanıdığınız… İhtiyaçlarına ait işaretleri anladığınız anlama da gelir.

Sağlıklı Hamilelik İçin Bazı Kurallar

Sizin ve Bebeğinizin Sağlığı herşeyden önce gelir. Aklınızdan çıkartmayın.

Dikkat etmeniz gerekenler şu şekilde sıralanabilir;

  • Doğum öncesi bakım hizmetleri erken dönemde planlama, belki bir doğum sağlık sigortası satın alma.
  • iyi beslenme ve gıdaların temizliğine dikkat etme.
  • Folik asit takviyesi.
  • Düzenli egzersiz ve pelvik taban için de, günlük egzersizler.
  • Sigara ve alkol kullanımını bırakma, kafein azaltma , daha fazla dinlenme ve gevşeme…
Duygularınızı ve Vücudunuzu Dinlemelisiniz

Birçok kadın zamanlarının büyük bölümünü “hissetmek” yerine, düşünerek ve mantıklı olmaya çalışarak geçirir. Ancak, hislerimiz vücudumuzun işaretleri ve dilidir. Bunları görmezden gelmek veya ihmal etmekle kadınlar, sık sık kendi vücutlarının ihtiyaçlarını görmezden gelmiş veya ihmal etmiş olurlar. Dinlenmeniz, gezmeniz, eğlenmeniz ve çalışmanız gerektiği zamanların farkına varabilmek  gereklidir. Vücudunuz; Hisleriniz, duygularınız, rüyalarınız ve zihniniz yoluyla sürekli olarak sizinle konuşur. Bunlara dikkat etmelisiniz, düzenli meditasyon, duygularınızla iletişim halinde olmanıza, onları kabul etmenize ve onlardan bir şeyler öğrenmenize yardımcı olur.

Vücudunuzda Bilinçli Farkındalık Oluşturun

Bilinçli nefes alma ve bilinçli yemek yeme pratiği yaparak bu gerçekleştirebilirsiniz.  Gündüz ne yaparsanız yapın, olabildiğince nefesinizin farkında olun. Zihninizin dalıp gitmesine izin vermeyin. Sadece vücudunuza girip çıkan havayı hissedin, yemek sırasında ne yediğinizin ve ne hızlı yediğinizin farkında olun. Aldığınız her lokmanın tadını çıkartın. Bilinçli nefes alma ve bilinçli yemek yemeyi düzenli olarak uyguladığınızda; Tüm organlarınızın ve rahminizdeki bebeğin daha çok farkına varacaksınız.Ayrıca düzenli meditasyonda, vücudunuzda bilinçli farkındalık oluşmasına yardımcı olacaktır.

Vücudunuzu Hareket Ettirin ve Egzersiz Yapın

Düzenli fiziksel aktivite, kendinizi daha iyi hissetmenize, vücudunuzla barışık olmanıza, enerjinizin artmasına, zararlı toksinlerden arınmanıza ve sağlıklı olmanıza yardım edecektir. Ayrıca bebeklerin anne karnında da bir şeyler öğrenebileceği gerçeğini göz önünde tutarsak; Bunları yaparak çocuğunuza, daha doğmadan önce egzersizi ve sağlıklı olmayı öğretiyor olacaksınız. Yürüme, hafif koşu, yüzme, dans, yoga, düzenli esneme hareketleri gibi hoşunuza gidecek bir egzersiz programı planlayın. Hamilelikte evde yapabileceğiniz birçok egzersiz çözüm olduğunu unutmayın. Özel hastanelerin dönemsel olarak düzenlediği etkinlikleri takip ederek, diğer anne adaylarıyla birlikte bunu daha keyifli hale getirebileceğinizi unutmayın.