Hamilelik Öncesi Yapılan EgzersizlerHamilelik Öncesi Yapılan Egzersizler, sizinle aynı yaş ve boydaki sağlıklı bir bireyinki ile aynıdır. Genel sağlığınız için haftada en az 3-4 kez 30-40 dakika egzersiz yapın. Eğer kilo vermeniz gerekiyorsa; Her gün en az 30 dakika egzersiz yapın. Her türlü aktivite faydalıdır, ancak kilo verebilmeniz için sağlık kontrolünden geçtikten sonra, sizi gerçekten terletecek ya da yoğun egzersizler yapmanız önemlidir. Yapabileceğiniz 3 tip egzersiz vardır.

1- Kardiyovasküler Egzersiz (Aerobik Antremanı)

( Hamilelik Öncesi Yapılan Egzersizler ) Yürüme, koşma, bisiklete binme, yüzme ve aerobik dansı içerir. Genel sağlık durumunuz ile kalp, akciğer, bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için, en iyi çalışma günde 30 dakikadır. Ancak haftada  3-5 kez yapılacak, her biri günde en az 20 dakikalık çalışmalar yeterli olmaktadır. Yapılan çalışmalarda, günde 10 dakikalık 3 seansın… 30 dakikalık tek seans kadar etkili olduğunu göstermektedir. Kilo vermek için sağlık kontrolünden geçtikten sonra, haftada 3 kez veya daha fazla,  düzgünce terleyene kadar, 40-60 dakika egzersiz yapın. Dayanıklılık, doğum sancısına hazırlık ve doğum sonrası için günde 30 dakika egzersiz yeterlidir. Günde en az 20 dakika olmak üzere haftada 3-5  kez de yapabilirsiniz.

2- Güç Antrenmanı

( Hamilelik Öncesi Yapılan Egzersizler ) Serbest ağırlık kaldırmayı, direnç aletlerinin kullanımını ve izometrik çalışmaları kapsar. Su aerobiğide, suyun destek ve direncini sağladığı için, direnç çalışmalarında iyidir. Tüm ana kas gruplarınızı Haftada iki kez çalıştırın. Bu aktiviteler kemik ve kaslarınızı güçlendirerek metabolizmanızı hızlandırır. Yaktığınız kalori miktarını arttırır.

3- Esneklik Antrenmanı (Esneme, Yoga veya Tai Chi)

( Hamilelik Öncesi Yapılan Egzersizler ) Bu tür egzersizleri her gün 10 – 20 dakika yapabilirsiniz. Bu egzersizler sizi esnek tutarak, sakatlanma riskinizi azaltır ve genel olarak kendinizi iyi hissetmenizi sağlar. Hamilelikten önce, çevresel tehlikelerden uzak durmak, zirai tarım ilaçları olan pestisitlerle temastan kaçınmak kadar, evde temizlik veya çamaşır için kullandığınız kimyasalların etkilerini bilmeniz de önemlidir. Temizlik amacıyla; Soda, sirke ve farklı bitkiler gibi…  Doğal şeyler kullanmaya çalışın. Saç boyaları ve saç spreyinden uzak durun. Bunların yerine, bitkisel ürünler kullanın. Radyasyondan kaçının ve kedi kumu değiştirirken eldiven giyin. Toksoplazmoz, enfekte kedi dışkısıyla temas yoluyla insanlara geçen bir parazittir ve sorunlara yol açabilir.

Balık yerken; Köpek balığı, kılıç balığı ve kral uskumru gibi bazı balıkları yerken dikkatli olun. Bu balıklar bazen doğurganlık ve fetüsü etkileyen cıva içerebilir. Kafein alkol ve nikotin kullanımını azaltın veya tamamen sonlandırın.

Hamilelik Öncesi Duygularınız

Duygularınız, vücudumuz için çok önemlidir ve doğurganlığınızı farklı şekillerde etkiler. Bazı kadınların hamile kalamamasının sebebi; Hamile kalmayı yürekten istememeleri, çocuğun getireceği taleplerden  ve sorumluluktan korkuyor olmalıdır.

Doğum yapma ve çocukların getireceği kısıtlamalar hakkında sahip olunan içsel çekişmelerin, doğurganlık üzerinde olumsuz etkileri olabilir. Bilimsel çalışmalar, hamilelik ve annedeki çocuklara yönelik içsel çatışmaların doğurganlık İle bağlantılı olduğunu göstermiştir. Hamile kalamayan kadınlar ile eşleri arasındaki ilişkiler de araştırılmıştır. Bu araştırmalarda, kadınların büyük çoğunluğunun cinsellikten kaçındığı,  cinsel ilişkide orgazmın çok  düşük olduğu ve eşler arasında cinsel uyum olmadığı görmüştür. Ancak, (deneklerden); Kadınların kendilerine daha uygun eş bulduklarında, doğurgan hale gelmişlerdir.

Burada önemli olan şudur; Beynin aynı küçük bölgesi hipotalamus, doğurganlık ve cinsel isteğin yanı sıra stres ve duyguları de kontrol etmektedir.

Bu konuda size tavsiyemiz ise; Elbette, deneklerdeki sonuç gibi, başka bir eşya aramak değil. Doğum süreci ve eşinizle olan özel ilişkinizi gözden geçirmeniz, korku ve kaygılarınızı birlikte çözmeye çalışmanız ve geçmişte yaşadıklarınızın bu kaygı ve korkulara etkisini değerlendirmenizdir.

Sağlıklı bir gebelik süreci planlarken, hamilelik başlamadan önce ve eğer hamilelik süreciniz başladıysa da; Hamileyken Doğum Sigortası yaptırarak, istediğiniz özel hastanede takibe başlayabilirsiniz. Hamileyken doğum sigortası yaparak; Muayene, tahliller ve doğum için ek ödemelerden kurtulabilirsiniz. Sizin için en avantajlı doğum sigortası teklifi için hemen bilgi alabilirsiniz. 

HEMEN TEKLİF AL