Hamilelik ve Bebeğin Doğumunun Hesaplanması - Gebelikte Neler Yapılır

Hamilelik ve Bebeğin Doğumunun HesaplanmasıHamilelik ve Bebeğin Doğumunun Hesaplanması. Tekrar Tebrikler!!!  Kesinlikle hamilesiniz. Şimdi, Muhtemelen bebeğin ne zaman doğacağını öğrenmek istiyorsunuz. Kendinizi hazırlamanız gerek Çünkü artık anne adayısınız. Aşağıda, bebeğinizin doğumunu hesaplamanız için basit bir formül bulunmaktadır. Bunu kendiniz de yapabilirsiniz. En son adet döneminizin başlangıç tarihine +7 gün ekleyin ve sonra +9 ay ekleyin.

Örneğin; Son adet döneminiz; 5 Ocak 2015’te başladıysa Bebeğinizin 12 Ekim 2015’te doğmasını bekleyebilirsiniz. Hesaplama yöntemi  örnekte tekrar gösterildi.

Hamilelik ve Bebeğin Doğumunun Hesaplanması

  • Son adet döneminizin ilk günü 05.01.2018
  • +7 gün 12.01.2018
  • +9 ay ve 12.10.2018 beklenen doğum tarihidir.  Normal bir hamilelik son adet döneminin başlangıcından itibaren 40 hafta sürer. Yani 280 gündür. Ancak gebelik döllenmeden, sonra 38 haftadır. Çünkü kadınlar adet dönemleri başladıktan 2 hafta sonra yumurtlar. Hamilelik kadının son adet döneminden itibaren sayılır. Bu döllenmede oluşmamış bebeğin 2 haftalık kabul edildiği anlamına gelir.                      Kadınların sadece %5 i bebeklerini beklenen tarihte doğurur Dolayısıyla bu tarih kesin tarih olarak değil Sadece fikir sahibi olmak için kullanılmalıdır. ( Hamilelik ve Bebeğin Doğumunun Hesaplanması.)

Hamile Olduğunuzu Öğrendiğinizde Yapılacak Sağlıklı Şeyler

Hamile olduğunuzu öğrendiğinizde yapacağınız en önemli şey nedir?

Kendinizi ve bebeğinizi besleyerek, kendinize iyi bakmanız. Bunun için; Bazı öneriler

Hamilelik ve Bebeğin Doğumunun Hesaplanması Bölüm 1-Hamileliğiniz boyunca gideceğiniz bir doktor ve uzmanı seçin.

Doğru doktor seçmek çok önemli bir karardır. Seçebileceğiniz farklı alanlarda çalışan doktorlar vardır. Kadın Hastalıkları Doğum Uzmanı; Hamilelik ve doğum sırasında, kadın üzerine uzmanlaşmıştır.  Aile Hekimleri; Ailenin tüm bireyleri her alanda sağlık hizmet vermek için eğitimlidir.  Sertifikalı Ebeler; Hamile kadınlar ve doğum yaptırma konusunda uzmanlaşmış hemşireler. Perinatoloji Uzmanları (Yüksek riskli gebelik uzmanı); Yüksek riskli hamileliklerde, kadınların bakımı için özel eğitim almış, kadın hastalıkları ve doğum uzmanlarıdır.  Tıbbi geçmişinizde risk faktörleri veya hamilelik komplikasyonları varsa, bu uzmana yönlendirebilirsiniz. Seçim yapmak zor ve yorucu olabilir. Ama biraz araştırmayla istediğiniz ve güveneceğiniz birilerini mutlaka bulabilirsiniz. (Hamilelik ve Bebeğin Doğumunun Hesaplanması)

Bir Sağlık Uzmanında Aramanız Gereken Özellikler

  • Sizi dinlemeye zaman ayıran, sizinle ilgilenen ve endişelerinizi açıkça anlatmanıza izin veren birini seçin.
  • İyi göz teması,  doktorunuzun ilgili ve dikkatli olduğuna dair bir işarettir.
  • Teknik olarak daha kalifiye ikinci bir kişinin görüşünü almak istediğinizi söylediğinizde, bu durumu bu duruma alınmayacak bir uzman seçin .
  • Hamilelikte sağlığınız ve bebeğiniz hakkındaki hislerinizi içgüdülerinize ve düşüncelerinizi gözardı etmeyen birisini tercih edin .
  • Size, kendinizi suçlu hissettiren kendinizi ifade ettiğiniz veya soru sorunuz için “aptal” gibi hissettiren, onun sizden daha değerli olduğu hissi veren, telefonlara  cevap vermeyen veya muayenenizi aceleye getiren doktorlardan uzak durun.
  • Doktorunuzla ilişkiniz, size fayda sağlamadı. Doktorunuza gittiğinizde kendinizi iyi hissetmediğiniz ve muayene sırasındaki enerji değişimi pozitif olmalı.
  • Her yönüyle iyileşmeniz bakımınız ile ilgilenen kişiyle ilişkinize ve aranızdaki saygıya bağlıdır.

Hamilelik ve Bebeğin Doğumunun Hesaplanması Bölüm 2- İçki ve Sigarayı Bırakın

Hamilelik sırasında alkol veya nikotinin güvenli sayılabilecek miktarı diye bir şey yoktur. Bu maddenin en ufak bir miktarı bile Bebeğinize zarar verebilir. Ruhsal ve manevi değerlere yönelmek, alkol ve nikotin bağımlılığı da dahil olmak üzere; Tüm bağımlılarda bağımlılıklardan kurtulmanın en iyi olur. Eğer düzenli olarak meditasyona başlıyorsanız; İçki ve sigara içme isteklerinin de üstesinden gelebilirsiniz.

Hamilelik ve Bebeğin Doğumunun Hesaplanması Bölüm 3 Kafeini Azaltın

Kafein, bir uyarıcı ve idrar söktürücüdür. Kan basıncını ve kalp hızını arttırır ki… Bu iki durumda, hamilelikte önerilmeyen durumlardır. Kafein ayrıca, idrar sıklığını arttırır. Bu da, vücutta sıvı kaybına yol açar. Vücut sıvı seviyesinde düşüşe sebep olur. Kafein plasentadan geçerek bebeğinize ulaşır, miktarına bağlı olmaksızın kafein, hamileliğin ilerleyen dönemlerinde bebeğinizin uyku düzeninde veya normal hareketlerinde değişikliğe sebep olabilir.

Kafein kahve, çay, gazlı içecekler, çikolata ve hatta bazı reçetesiz ağrı kesicilerde bulunur. Tükettiğiniz şeylere lütfen dikkat edin. Hamileler için günde 200 miligramdan daha az miktarda kahve tavsiye edilir. Bu güvenli miktarı aşmamak için; Aşağıdaki değerlere bir bakalım;

  • 1 kupa hazır kahve 100 miligram kafein içerir
  • Bir fincan hazır kahve 75 miligram kafein içerir
  • Bir fincan demlenmiş kahve 100 – 350 miligram arasında kafein içerir
  • Bir fincan çay, 50 miligram
  • Bir kutu kola 40 miligram
  • Bir kutu enerji içeceği, 80 miligram
  • 50 gramlık sade çikolata 50 miligram
  • 50 gram sütlü çikolata 25 miligram kadar kafein içerir.
  • Kahve veya çay da bulunan Kafein miktarının ürün kalitesi ve hazırlanış şekline göre değişiklik gösterdiği unutmayalım!

Sadece tükettiğiniz Kafeinin farkında olun ve normal kahve yeni, kafeinsiz kahve için. Ayrıca çay ve kola yerine diğer meşrubatları içebileceğiniz de unutmayın.

Hamilelik ve Bebeğin Doğumunun Hesaplanması Bölüm 4 / Herhangi Bir İlaç Kullanmadan Önce Mutlaka Doktorunuza Danışın 

Kullandığınız veya kullanmayı düşündüğünüz tüm ilaçlar (tamamlayıcı ve alternatif ilaçlar) hakkında doktorunuzla görüşün. Çoğu ilaç, hamilelik süresince zararlıdır. Bitkiler gibi birçok alternatif ilaç da, hamilelikte güvenli olmayabilir. Hamilelikte tüm ilaç ve tedavileri “tedbirli olmak üzgün olmaktan daha iyidir” yaklaşımıyla kullanmalısınız.

Hamilelik ve Bebeğin Doğumunun Hesaplanması Bölüm  5 Düzenli Olarak Ancak Sınırlarınızı Zorlamadan Egzersiz Yapın

En iyi egzersiz; Yürüme, yüzme veya yoga gibi… orta şiddetli, zevk alabileceğiniz ve haftanın çoğu günü yapabileceğiniz egzersizlerdir. Spa ve saunalarda, vücut ısınızı aşırı yükseltmekten kaçının. Egzersiz yaparken her zaman bolca sıvı tüketin.

Hamilelik ve Bebeğin Doğumunun Hesaplanması Bölüm  6 Sağlıklı Beslenin

Hamilelik; Demir, kalsiyum, iyot ve birçok vitaminler de dahil…  Belli besin maddelerine karşı daha fazla ihtiyaç oluşturur. Bu nedenle beslenmenizin çeşitliliğini sağlayın ve uygun miktarlarda meyve, sebze, ekmek ve mısır gevreği ile kalsiyum için de, süt ürünleri tüketin. Demir için yağsız et, tavuk ve balık tüketebilirsiniz.

Hamilelik ve Bebeğin Doğumunun Hesaplanması Bölüm  7 Hijyen ve Gıda Güvenliğine Dikkat Edin

Ellerinizi yıkayın, yemekleri iyi pişirin. Sebze ve meyveleri yemeden önce yıkayın. Ayrıca; Salam, sosis, sucuk gibi çiğ et ürünlerinden uzak durun. Pişmemiş deniz ürünleri, erimeye başlamış halde servis edilmiş dondurma, hazır salatalar ve benzer gıdalardan kendinizi koruyun.

Hamilelik ve Bebeğin Doğumunun Hesaplanması Bölüm  8 Günlük 0.5 Miligram Folik Asit Takviyesi Alın

Hamile kalmadan en az 2 ay önce folik asit almaya başlamanız iyi olur. Daha önce almadıysanız; Bugün almaya başlayın. Folik asit bebeğinizdeki “spina bifida” gibi omurga sorunları riskini azaltacaktır. Ayrıca, sağlıklı olmanıza katkıda bulunur. Kalbinizi korur, kanınızı düzenler, depresyonu azaltır ve beyninizi genç tutar.

Hamilelik ve Bebeğin Doğumunun Hesaplanması Bölüm  9 Açık Havada Dolaşın

Düzenli olarak temiz hava alın, cildinizin ve bebeğinizin gelişimi için gerekli olan D vitamini üretmesi için; Güneş altında vakit geçirin. Temiz havada bol oksijenin alın.